Tiedättekö mitä on piilovitutus? Mä en ole ihan varma, mutta olen varma, että mua on tänään piilovituttanut koko päivän. Ja sitten olen hiljaa mielessäni piilovittuillut ihmisille ympärilläni, mutta sanaakaan en ole suustani päästänyt. Olenko ilkeä?
Kaiken lisäksi päässäni on koko päivän laulanut Maija Vilkkumaa hieman ivallisella äänellä, minun suullani:

"Ja jokaikinen joulu ja keväisin
kun pidit puheen ja sait stipendin
sä olit varma et sinusta tulee tähti

Ja nykyään vaikka sä sammuisit pusikkoon
joku liimaantuu sun vartaloon
ottaa kuvia albumiinsa ja nuolee korvaa
sul on hopeapaita, viis kitaraa
sä huudat baarissa hei mä elän unelmaa
sä voit juoda keskikaljaa Suosikin laskuun"

Tää on taas näitä päiviä. En edes itsekkään tiedä mitä päiviä. Taitaa yksinkertaisesti hajota pää.
Huomenna on ensimmäinen oikea koulupäivä varmaan kolmeen kuukauteen. Kyllästyin kuitenkin ja lähden ensimmäisellä tupakkatauolla pois. Ja sitäpaitsi alkupäivä vierähtää koulun melkeinpä ainoan opettajan kanssa josta en pidä. Olen aina ollut häntä kohtaan todella kapuloita rattaisiin-asenteella, meidän ajatusmaailmat eivät vain kohtaa. Viimeiset pari viikkoa olen jopa sietänyt häntä, ollut melkein mukava. Päätin, että on vain pakko sietää, koska ikävä kyllä valmistumiseni riippuu kyseisestä henkilöstä. Jossain syvällä itsessäni tunnen kuitenkin sen, että tässä keväällä jossakin vaiheessa meillä tulee olemaan jotakin nokkapokkaa, ja pahasti.
Koulussa on pari opettajaa, joista todella pidän, ikävä kyllä liian moni loistava opettaja, siis myös ihmisenä loistava, on lähtenyt sutimaan viimeisen puolen vuoden aikana. En heidän päätöksiään yhtään ihmettele. Siellä on myös monia opettajia, joista minulla ei oikein ole mitään sanottavaa, he vain ovat.Ja sitten on nämä muutamat joista en todellakaan pidä, en yksinkertaisesti pidä, vaikka kuinka yrittäisin.

Ahdistaa tämä, kun liian monia koulu- ja työjuttuja rästissä. Aika ei yksinkertaisesti riitä. Tai kai se riittäisi, jos pistäisi riittämään, mutta olen aikaansaamaton pikkupaskiainen. Se aloittaminen on kaikkein vaikeinta, ja kun suurimmalla osalla näistä prokkiksista ei ole mitään varsinaista deadlineä, niin se on vielä vaikeampaa. Jos saisin aloitettua, saisin loppuunkin, mutta...

Jos vaikka menisi tänään ajoissa nukkumaan... Hyvä se on niin miettiä, mutta keekoilen hereillä vielä kolmeltakin, mutta... Siis nyt nukkumaan ;)