Sunnuntai. Enpa pida sunnuntaipaivista, kun saa olla tekematta mitaan tulee ahdistus. Sunnuntaisin ei ole apteekitkaan auki. Sarkylaake tulisi tarpeeseen. Hiukan on tama paanuppi kipea eilisillan takia. Olin kuin uusavuton turisti, viela olisi puuttunut, etta joku olisi luullut mua britiksi.

Haisen pumbasauhulta. Se ei lahde pois. Se on niin pinttynyt minuun, se on kai jo osa minua, tai mina osa sita tuoksua. Hikoilenkin kai kohta sita tuoksua. Asunnostamme ei loydy sellaista paikkaa, jossa ei haise sauhu. Kiitos iki-ihanan kamppikseni.
Toinen kamppiksistani lahti eilen takaisin Suomeen, aikoo kai aloittaa elamansa alusta. Hyva hanelle. Tuli hiukan haikea olo hanen kadotessaan renfeen, enaa minulla ei ole kampilla ketaan kelle puhua enempaa kuin pakollisen huomenen.
Tiistaina kampille muuttaa uusi poika. Eli tiistaista lahtien asun kahden miehen kanssa saman katon alla. Tiistaista lahtien jaan kylpparin miehen kanssa. Toivottavasti kyseinen yksilo osaa nostaa ponton kannen. Ehka minusta kasvaa naiden kuukausien aikana raivohullu miestenvihaaja feministi.

Luulin kaupunkini Suomessa tulleen minulle liian pieneksi, mutta nyt huomaan, etta koko maailma on liian pieni. Tutuntuttuja siella taalla, ja vanhat tuttavuudet ilmestyvat nurkkien takaa. Minne asti pitaa matkustaa?

Takanani seisoo nettikahvilassa kokonainen skottisuurperhe. Miksi minusta tuntuu, etta olkani yli katsotaan nayttoani? Ahdistus.

*
Aurinkoista, tuulee +18
Paikallista aikaa 15.41
Suomen aikaa 16.41
*