Paivat jatkavat kulkuaan, on arki. Aamulla on herattava ja illalla mentava nukkumaan. Pilvet ovat alhaalla, vuoret peittyvat pilviin. Huippuja ei nay. Saa on yhta harmaa kuin arkikin.

On alkanut paa hajoilemaan. Mua ei ole luotu asumaan yhdessa muiden ihmisten kanssa. Ei vain yksinkertaisesti olla kamppiksen kanssa samoilla aaltopituuksilla. Pian rajahdan.
Olen yrittanyt ottaa kanssa-asujani huomioon, mutta valitettavasti han ei tee samoin. En haluaisi enaa herata, tai nukahtaa kamppikseni seksiorgioihin.

Mulla on tyhja olo, arki on samanlaista kuin ennenkin, mutta ne ihmiset, jotka tekevat arjestani juhlaa puuttuvat. Kaipaan kipeasti vierelleni ihmista joka on tuntenut minut kauemmin, kuin parisen viikkoa.
Mutta koti-ikavaa ei ole, viela. On hyva paasta hetkeksi hengittamaan.

Toisaalta tunnen olevani vapaampi kuin koskaan, mutta toisaalta tunnen olevani kiinni kaikessa, vangittu, enemman kuin koskaan ennen.
Olen taas tutustunut yksinaisyyteen. Yksinaisyys tulee ja tervehtii minua useina hetkina. Viela ei taalla ole samanlaista tuttavasverkkoa kuin Suomessa, kun tulee se hetki, jolloin en halua olla yksin, ei ole ketaan ihmista, jonka saisin eteeni. On tuttavia, on kavereita, mutta kaipaan jonkun, jolle puhua asioistani, niista jotka minua painavat. Ehka minulla on kohta taallakin ystavia. Toivon niin.

Olen nahnyt nyt nahnyt sen toisenlaisen Espanjan, ei vain turismin raiskaamaa kaupunkia kaupungin vieressa, pitkaa valkeaa rantaa, jossa britit makaavat punertuneina, muiden palellessa. Vuoristokylia valkoisine taloineen, vieri vieressa rinteessa. Kukkaruukut talon julkisivussa, taynna punaisia kukkia. Kapeita kujia, joiden toisessa paassa hahmottuvat vuoret ja vastakkaisessa suunnassa siintyy meri. Se taydellinen rauha, hiljaisuus pyhapaivan aamuna. Jossain naukaisee kissa, voi kuulla meren, voi kuulla vuorten tuulet. Pian kyla heraa pyhapaivaan, iloinen aanekas puhe, yhteenkuuluvuus.

"Mutta mina en osaa olla huolissani, silla talta vapaus tuntuu. Tyhjyydelta, yksinaisyydelta ja eteenpain kulkemiselta."

*
Pilvista, voimakasta tuulta +12
Paikallista aikaa 21.26
Suomen aikaa 22.26
*