Baarissa valvotun yön, bussissa valvotun aamun ja lentokoneessa valvotun päivän päätteeksi saavuin Malagaan. Etsin ja löysin Fuengirolan, minun tulevan kotikaupunkini.
Niin tämä on nyt minun asuinsijani seuraavat kuukaudet, paikka jonka nimeä en osaa edes lausua, juuri ja juuri kirjoittaa.
Työkaverit mukavia, ja kämppiksiin on sopeuduttava. En osaa sisäistää, että todella olen Espanjassa. Olen vain koko ajan puhunut suomea, koko ajan kuulen suomea ympärilläni. Ehkä tämä tästä, kun pääsee hieman kaupungille paikallisten sekaan.
Lämpöä täällä on kai reilut 15 astetta, mutta tuntuu paljon kylmemmältä kuin Suomessa. Asuntomme on kuin Suomessa vanha kivitalo paukkupakkasilla ilman lämmitystä, jäätävä.
Jatkan töitäni, uusia töitäni. Outoa, minulla on työpaikka.

Vielä, parvekkeelta kuulin; englantilainen vanhempi naishenkilö kerää rohkeuttaan mennä uima-altaaseen, kai ensimmäisenä tänä keväänä. Koko muu hotelli kannustaa parvekkeiltaan. Outoja nuo englantilaiset.

*
Pilvipoutaa +17
Paikallista aikaa 17.49
Suomen aikaa 18.49
*